Info fra 8. dec 2022

Information til grundejerne i Tune NØ
8. december 2022

Kære grundejer i Tune NØ.

Hermed lidt information omkring aktiviteterne i vores dejlige område.

Rendebjergvænget

Overdragelsen af Rendebjergvænget (RBV) er nu afsluttet. Ved overdragelsesmødet d. 26/10-2022 med L&R blev der fundet 15 punkter som blev sat på mangellisten.

En del af disse punkter var ikke egentlige mangler, men ønsker fra beboere/bestyrelsen. Eksempelvis etablering af cykel sluser ved vores stier samt maling af hajtænder på vejene. Dette for at gøre vores område så børnesikkert som muligt.

Alle punkter på nær 1 er udbedret inden for den aftalte deadline, og det sidste punkt som omhandler fjernelse af den blå container og genetablering af området omkring den, afventer at den endelige godkendelse af varmeforsyningen til RBV.

En stor tak til grundejerne i RBV for deres input til hvad der var af mangler, og ligeledes en stor tak til L&R for deres velvillighed til at imødekomme vores ønsker.

RBV er nu en del af grundejerforeningens daglige drift, og der er lavet aftaler omkring saltning, snerydning samt vedligehold af fællesområderne på samme vilkår som for den øvrige del af grundejerforeningen.

Tunegårdsvænget, Lisegårdsvænget og Lisegårdsstrædet.

Vi er nu i gang med at få etableret græsarmering på udsatte steder, således at vores område ikke bliver ødelagt af varebiler mm., som ikke helt kan holde sig på vejene. Ligeledes bliver der etableret en række ekstra gæsteparkeringspladser de steder hvor der åbenlyst manglede parkeringspladser.

Vi i bestyrelsen ved godt det har været en lang proces, men som tidligere nævnt, har diverse entreprenører enten sprunget fra deres tilbud grundet travlhed eller også har det været uhørt dyrt. Det er dog med glæde at vi har fået en lokal entreprenør til at udføre arbejdet, og det med en rigtig fornuftig pris, hvilket betyder at det holdes inden for den ramme der er godkendt på generalforsamlingen. Der er nu fuld gang i projektet, og det forventes at være afsluttet inden jul, hvis vind og vejr tillader det.

Vedrørende vejbump (fartdæmpende foranstaltninger), afventer dette fortsat den endelige godkendelse fra Greve Kommune. Status lige nu er at den medarbejder der skal godkende dette, har været syg, og ingen anden kan overtage det. Vi har dog et håb om at det bliver godkendt inden for de næste par uger, hvorefter arbejdet kan igangsættes inden for yderligere et par uger.

Det der ligger til godkendelse hos Kommunen er placeringen af vejbump, som flere eksperter har udpeget som de placeringer der vil være hensigtsmæssige, samt ligeledes etablering af hajtænder på nogle af vejene.

Det er nu snart 5 år siden at vi fik lagt asfalt på, og i den forbindelse jagter vi Greve Kommune for at få lavet en 5 års gennemgang af vores veje. Vi kan se at der flere steder er skader på asfalten, og dette vil vi naturligvis have Greve kommune til at få deres entreprenør til at udbedre inden for garantiperioden.

Generelt

Der arbejdes stadig på at gøre vores nye hjemmeside så god som muligt (endnu engang tak til Bent 😊)

Vi ser rigtig gerne at denne fremadrettet bliver det medie der anvendes til kommunikation mellem bestyrelse og medlemmer, og stedet hvor vigtige dokumenter/informationer kan findes.

Adressen på denne er: www.gf-tunenoe.dk

Det er nu snart ved at være tid til den årlige generalforsamling, som skal afholdes senest d. 15 marts.

Generalforsamlingen vil i 2023 blive afholdt mandag d. 27 februar kl. 19.30, i Tune Menighedscenter.

Bestyrelsen er i fuld gang med at se på budget for det kommende år, som naturligvis vil blive udsendt sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen.

I den forbindelse må i meget gerne begynde at tænke over om der er forslag der skal tages op på generalforsamlingen.

Der har netop været afholdt den årlige traditionelle tænding af vores juletræ. Trods vejret var det rigtig godt at se så mange fremmødte børn og voksne. Og en stor tak til vores nissepiger (Marianne, Katrine, Lene og Annette) for endnu engang at sørge for at den dejlige tradition bliver holdt i hævd.

Til slut vil vi fra bestyrelsens side benytte lejligheden til at ønske alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår.