Vedligeholdelse fællesarealer

TuneNØ er en grundejerforening med et stort fællesareal, som skal holdes, så vores område fremstår imødekommende.

Der bliver klippet græs på alle vandrette græsflader i vækstperioden ca. hver 14. dag, lidt oftere i forårs- og efterårsperioden, hvilket betyder at der måske klippes mindre i sommermånederne, hvor væksten ikke er så stor.
Alle skrå arealer og områder ved wadi, legeplads og træer bliver kratryddet 1 gang om måneden.

Træer og buske beskæres en gang om året, således at vi kan holde dem i rimelig størrelse.
Volden ud mod Rendebjergvej klippes og kratryddes 3 til 4 gange om året alt efter hvor kraftig vækst der har været.

Fælles stier og fortove (Hvor ingen parceller grænser op til fortovet) renholdes 1 gang årligt, det indbefatter fjernelse af evt. ukrudt hvor det er nødvendigt.
Hæk ud mod stier og fortov skal vedligeholdes af grundejer, det samme gælder fortov samt græs mellem hæk og fortov.

Haveaffald og affald efter klipning af hæk må ikke henlægges på fællesarealet, ligesom grundejers private ting ikke må stilles i fællesarealerne (eksempelvis affaldscontainere, trailere mm.)

I vintermånederne har grundejerforeningen aftale om vintervedligeholdelse, gældende fra 1. november til 31. marts.
Vintervedligeholdelse er saltning og snerydning efter behov af veje samt fortove, der betegnes som fælles (hvor ingen parceller grænser op til fortovet)
Fortov ud for de enkelte parceller skal vinter vedligeholdes af grundejer.
Grusstier vinter vedligeholdes ikke.

Der er 6 stk. grønne skraldespande fordelt i området, disse tømmes ca. hver 14. dag året rundt.
Spandene er forbeholdt hundeprutteposer.

Er der tvivl om vedligeholdelsen kan Tune Nø grundejerforenings bestyrelsen kontaktes.

Bestyrelsen har kontakten til firmaerne der udføre arbejdet for grundejerforeningen